Salgsbetingelser

Salgsbetingelser for varekjøp i nettbutikken til Designrik.no

1. Avtalen
Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.

Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.

2. Partene
Selger: Designrik Ina Bryne
Org nr: 997 495 284, E-post: ina@designrik.no, Tlf: 98 69 30 71, Adresse: Grønbakken 19, 4344 Bryne

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

3. Pris
Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.

Alle prisene er oppgitt eks. frakt og inkl. mva, med mindre annet er nevnt. Eventuelle prisendringer som skjer etter bestillingen er gjort og som ikke skyldes feil får ikke tilbakevirkende kraft for deg som kjøper. Ytterlige kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære. Hvis selger har skrive- eller trykkfeil som er av vesentlig størrelse (15% av normal utsalgspris), kan selger endre, slette eller avvise ordren.

4. Avtaleinngåelse
Kjøpers bestilling er bindene for begge parter når bestillingen er mottatt på selgers server (datamaskin). Når selger har mottatt kjøpers bestilling, sendes det en automatisk ordrebekreftelse. Les nøye og se at alt stemmer med bestillingen. Kjøper kontakter selger på e-post: ina@designrik.no hvis hen oppdager en feil.

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgere i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

5. Betaling
Selger tilbyr betalingsløsning via Vipps (foreløpig under utvikling), Stripe og faktura. Betalingen blir gjennomført ved bestilling.

Vipps: Vipps checkout er tilgjengelig i nettbutikken for enkel betaling. Alt kjøper trenger tilgjengelig er mobilnummeret. Mer informasjon om Vipps (https://www.vipps.no/)

Stripe: Stripe er en trygg kortbetalingsløsning. For mer informasjon sjekk ut hjemmesiden deres (https://stripe.com/no).

Faktura: Ønsker kjøper å betale med faktura må kjøper sende en e-post med ønsket bestilling. Da opprettes det en faktura som selger sender til kjøper via epost. Varen blir sendt når selger har registrert innbetalingen.

6. Levering
Selger tilbyr flere ulike forsendelsesmetoder i nettbutikken.

Pakke til postkasse: Denne frakten er den vanligste og de fleste kunder benytter seg av. Den er billigst da det ikke finnes sporing og forsikring på forsendelsen. Selger (Designrik) har ansvar for å leverer pakken til postkontor, mens det er kjøper (du som mottaker) som bærer all risiko. Pakken sendes som vanlig brevpost og postbudet leverer pakken i postkassen. Hvis pakken ikke får plass i postkassen mottar kjøper en sms eller e-post fra Posten med melding om at pakken kan hentes på postkontoret eller Post i butikk. Forventet leveringstid er 2-3 virkedager avhengig av strekning. Fraktprisen på denne forsendelsen er pr. 03.06.21 kr 90 inkl. mva.

Norgespakke (med sporing): koster mer, men gir deg en større trygghet da du får sporing og forsikring på forsendelsen. Leveringstiden er 1-3 virkedager, men på enkelte strekninger opptil fem. Pakken hentes på nærmeste postkontor etter at man har fått hentelapp, sms eller mail. Les mer om vilkårene til Norgespakken på Posten.no

Hente selv på Bryne: Du har mulighet til å hente pakken på Bryne hvis du bor i nærheten. Tidspunkt for henting avtales når pakken er klar for å hentes. Du får tilsendt en e-post.

Levering har skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt tingen.

Forventet utsendelse: Husnummer som er på lager sendes fra lageret 1-2 ganger i uken. Ventetiden vil derfor variere ut i fra hvilken dag kjøper bestiller på.
Varer som har en produksjonstid (dørskilt, postkassetekst med mer) forventes å produseres ca. 1-2 uker etter bestilling er mottatt. Dette avhenger av mengden bestillinger som ligger inne og kompleksiteten av bestillingen.
All leveringstid må anses som veiledende.

Uavhentete pakker vil bli fakturert.

7. Angrerett og retur
Som forbruker har du lov til å angre ditt kjøp. Angrerettloven forutsetter da at kjøper innen 14 dager etter å ha mottatt sendingen gir en tilbakemelding om dette. Eventuelle returkostnader må betales av kjøper og bærer risikoen for returen, mens selger er pliktet til å betale tilbake det kjøper har betalt selger. Selger tar ikke imot pakker som sendes med postoppkrav, eller forsendelser der selger er satt som fraktbetaler uten nærmere avtale. Angreretten frafaller når produktet ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde eller når samlede kjøpesum (inkludert frakt- og tilleggskostnader) er under 300 kr. Angreretten frafaller også når produktet er tilpasset kunden utenfor standard. Dette gjelder eksempelvis dørskilt, tekst til postkasse, veggdekor som er tilpasset til kunde (størrelse, navn, dato osv.) eller husnummer som har tilpasset størrelse og design.

Ingen retur kan skje før det er avtalt med Designrik. Dette gjøres via epost: ina@designrik.no

8. Mangler, feil og reklamasjon
Hvis kjøper oppdager mangler eller feil ved mottatt sending skal dette meldes til: ina@designrik.no så snart som mulig etter at den er blitt oppdaget eller burde bli oppdaget.

Reklamasjon godkjennes ved produksjonsfeil som er gitt beskjed innen rimelig tid etter at man oppdaget feilen (senest innen 2 måneder). Må varen reklameres kontakter kjøper selger på e-post: ina@designrik.no. Legg med bestillingsnummer hvis du har, en beskrivelse og bilde av feilen. Godkjennes reklamasjonen kompenseres kunden. Alt etter hva feilen innebærer vil Designrik ta en vurdering om kunde skal kompenseres ved å reparere det eksisterende produktet, med et nytt tilsvarende produkt, med prisreduksjon eller ved å få tilbake beløpet.

Det kan hende at Designrik krever å få det defekte produktet returnert for videre undersøkelser. Godkjennes reklamasjonen vil selger erstatte returkostnaden.

Har du spørsmål kan du sende disse til: ina@designrik.no

9. Personopplysninger
Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle. Les mer om personvernet her: https://designrik.no/pages/personvern

 10. Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 7. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  600.